Θέρος σημαίνει...



Καλοκαίρι. Ή αλλιώς θέρος. Θέρος, αγαπημένη λέξη και ακόμα πιο αγαπημένη εποχή.
Κάποτε μισούσα το Xειμώνα, μου άρεσε πολύ η Άνοιξη και το Φθινόπωρο -αν και το τελευταίο με μελαγχολούσε και λίγο- και, τέλος, ζούσα για το Καλοκαίρι. Μεγαλώνοντας βέβαια αγάπησα εξίσου όλες τις εποχές και έμαθα να χαίρομαι και να εκτιμώ την κάθε μία για τις ξεχωριστές, δικές της ομορφιές.
Παρόλα αυτά, το καλοκαίρι νομίζω πως είναι η εποχή μου. Θες γιατί γεννήθηκα κατακαλόκαιρο, θες γιατί μεγάλωσα σε μια οικογένεια που είχε μεγάλο πάθος με τη θάλασσα ποικιλοτρόπως, θες γιατί έχω λιγότερη ανοχή στο κρύο και πολύ μεγαλύτερη στη ζέστη, θες γιατί μου αρέσει αυτό το άπλετο καλοκαιρινό φως που γιατρεύει κάθε σκιά; Λίγο από όλα αυτά μαζί και με πολλά ακόμα, πάντως είμαι μάλλον περισσότερο καλοκαιρινός τύπος, όσο και αν αλλάζω με τα χρόνια, όσο και αν μεγαλώνω, όσο και αν οτιδήποτε.
Το καλοκαίρι είναι κιόλας η εποχή που ζωντανεύουν οι ομορφότερες αναμνήσεις μου από τις διακοπές των παιδικών μου χρόνων. Ταξίδια με βάρκες σε απάτητα, μικρά και άγνωστα ακόμα τότε νησιά, βουτιές καταμεσής του Αιγαίου σε κρυστάλλινα νερά, ανακαλύψεις, εξερευνήσεις και παραλίες ερημικές και εκπάγλου ομορφιάς, ελεύθερο camping, καρπούζια που κρυώνουν στην ακροθαλασσιά, ψάρεμα πρωί-μεσημέρι-βράδυ, ύπνος κάτω από τα αστέρια, αλμύρα και άμμος στο δέρμα και στα μαλλιά, συλλογές κοχυλιών, μεγάλων και μικρών, ατέλειωτο βύθισμα σε βιβλία, σιωπή και ησυχία και ήχος μόνο από τον παφλασμό του κύματος, τα τζιτζίκια, τους γρύλους, φωτιές στη παραλία το βράδυ, κιθάρες και τραγούδια, διακοπές στο λατρεμένο εξοχικό με τον παππού και τη γιαγιά, μπάνιο αποκλειστικά με το λάστιχο στη βεράντα, καρπούζι και πεπόνι και γιαούρτι με γιαρμάδες, απογευματινές βόλτες στο λιμάνι για καλαμπόκι ψητό ή παγωτό πύραυλο Magnum, ξυλάκι Blaki και κυπελλάκι κοκτέϊλ (τα τοπ αγαπημένα της παιδικής μου ηλικίας), απογευματινή σιέστα, οι vintage -πλέον- σαπουνόπερες που χάζευα τα μεσημέρια μαζί με τη γιαγιά μου με μία άφθονη δόση συνενοχής, ηλιοβασιλέματα γεμάτα υποσχέσεις για το Αύριο, πολύ πρωινό μπάνιο στη θάλασσα, μυρωδιά αντηλιακού, κουβαδάκια-φτυαράκια-μπρατσάκια, πολυαγαπημένα και ξεθωριασμένα μαγιό, σαγιονάρες, αυτές οι παλιακές με τις ρίγες στη σόλα, ψάθινα καπέλα, βραδιές με πανσέληνο και αστέρια, απογεύματα με υποβρύχιο βανίλια, θερινό σινεμά στις κλασικές πλαστικές καρέκλες και στο δάπεδο χαλίκια, και τόσα, μα τόσα πολλά ακόμα….

Στο εδώ και τώρα καλοκαίρι για εμένα εξακολουθεί να σημαίνει πολλά από τα παραπάνω, αλλά και κάποια ακόμα πραγματάκια. 39 +1 σκέφτηκα και τα συγκέντρωσα εδώ!

1.       Αλλαγή ρούχων: η ώρα που επιτέλους ξεφορτώνομαι τα όχι και τόσο αρεστά σε εμένα χειμωνιάτικα ρούχα και μπορώ να χαρώ φούστες, φορέματα, παντελόνες, σορτσάκια, σαλοπέτες, σανδάλια, σαγιονάρες και δε συμμαζεύεται!
2.       Ήλιος, ζέστη και πολύ φως, το καλύτερό μου!
3.       Μια γενικότερη αίσθηση ανανέωσης μέσα και έξω μου
4.       Διακοπές και άρα περισσότερος χρόνος για εμένα και την οικογένειά μου
5.       Επιστροφή ξανά και ξανά στο λατρεμένο εξοχικό των παιδικών μου χρόνων όπου η ιστορία συνεχίζεται και ξαναγράφεται και από την αρχή μέσω των δικών μου τώρα παιδιών!
6.       Φρουτοχαμός, μιας που λατρεύω τα φρούτα και τα καλοκαιρινά ειδικά είναι από τα αγαπημένα μου!
7.       Απλότητα και μινιμαλισμός. Το ότι μπορώ να κυκλοφορώ με ένα μαγιό, ένα σορτσάκι και τις σαγιονάρες μου όλη μέρα. Ανάλαφρη. Χωρίς μακιγιάζ. Χωρίς τίποτα βασικά. Χωρίς να προσπαθώ για κάτι. Με λιγότερα ‘πράγματα’ γενικά.
8.       Ατελείωτες σπιτικές λεμονάδες σε διάφορες παραλλαγές και παγωμένο τσάι
9.       Το εύκολο και αγαπημένο μου σπιτικό παγωτό από μπανάνα
10.   Σαλάτες παντός είδους και με μπόλικο αυτοσχεδιασμό
11.   Περισσότερος χρόνος για διάβασμα, κάτι που γενικά και ειδικά αφότου έγινα μαμά, μου λείπει πολύ.
12.   Η ζωή που ανοίγει και βγαίνει απ’ το καβούκι της και προς τα έξω και μαζί της και εμείς. Περισσότερος χρόνος ‘έξω’ γενικά. Στη φύση, στα μπαλκόνια, στις βεράντες, στις παραλίες, στα πάρκα, στους κήπους αλλά και στους δρόμους της πόλης.
13.   Αγαπημένα καλοκαιρινά κοκτέιλ που έχω χρόνια να γευτώ, που νοσταλγώ και στα οποία υπόσχομαι την επάνοδό μου σύντομα!
14.   Θερινό σινεμά, συναυλίες και βραδιές στο Ηρώδειο κάτω από τον Αττικό ουρανό, πράγματα που επίσης μου λείπουν πολύ και που αναμένω να τα ξαναβρώ σύντομα με μεγάλη χαρά!
15.   Η ανεμελιά της εποχής αυτής που κάπως ξαναβιώνω καθώς γίνομαι παιδί και εγώ μέσα από τα δικά μου παιδιά, τα γέλια και τα παιχνίδια τους
16.   Το ότι η ζωή ξαφνικά γίνεται πιο ανάλαφρη και μπορώ και λέω πολλά περισσότερα ‘δε πειράζει μωρέ’, ‘δε βαριέσαι’, ‘η ζωή είναι ωραία’ και άλλα τέτοια γραφικά μα αληθινά!
17.   Η θάλασσα, αυτή η μεγάλη σοφή μάγισσα που με αγκαλιάζει, με καλεί να αφήσω κάθε βάρος μου μέσα της, με θεραπεύει, με ανανεώνει, με ζωντανεύει, με ομορφαίνει
18.   Τα γενέθλιά μου τον Ιούλιο, που τα ευχαριστιέμαι κάθε χρόνο ακόμα πιο πολύ
19.   Φαγητό σε ταβερνάκια πάνω στο κύμα, σε ξύλινες καρέκλες πάνω σε χαλίκια
20.   Ο ήχος από τις ψαρόβαρκες και τις τράτες καθώς σουρουπώνει και η μυρωδιά από το ιώδιο της θάλασσας
21.   Τα καλοκαιρινά φεγγάρια
22.   Οι ήχοι από τζιτζίκια και γρύλους
23.   Γιόγκα στο μπαλκόνι το ξημέρωμα ή/και αργά το βράδυ
24.   Η μυρωδιά καρύδας παντού
25.   Τα όνειρα για εξωτικές αποδράσεις και άλλα καλοκαίρια σε μέρη τροπικά ή σε νησιά που δεν έχω ακόμα επισκεφτεί και η προσγείωση στο καλοκαίρι του εδώ και τώρα που είναι πάντα το καλύτερο που μπορώ να ζω
26.   Τα πολλά και τόσο διαφορετικά μεταξύ τους, μοναδικά ηλιοβασιλέματα
27.   Τα στάχυα καθώς τα φυσάει ο άνεμος
28.   Το παγωτό φιστίκι 
29.   Ένα γενικότερο άφημα, μια χαλάρωση, μια παράδοση στο τώρα όπως ακριβώς είναι
30.   Τα ανακατεμένα μου μαλλιά
31.   Το Scrabble στη βεράντα
32.   Αιώρες, ξαπλώστρες, ψάθες, ξάπλες
33.   Το πάρτυ γενεθλίων της κόρης μου στην παραλία με τους φίλους του καλοκαιριού
34.   Λαχανικά από το μποστάνι του πατέρα μου
35.   Ξυπολησιά
36.   Μπλε και ουρανός
37.   Παγωμένα ούζα και μπύρες, χωριάτικες σαλάτες, βλίτα, τζατζίκι και ψητές σαρδέλες
38.   Το αγαπημένο τραγούδι «οι γλάροι» του 1959 (τώρα το πλοίο έχει σαλπάρει και από τα μάτια σβήνει η στεριά….τραλαλά!)
39.   Περισσότερο γράψιμο στο ημερολόγιό μου

+1. Οι ρυθμοί που γίνονται αργοί και το ίδιο και εμείς μαζί τους. Καμιά βιασύνη πουθενά και για τίποτα.

Για εσάς αλήθεια, τί σημαίνει καλοκαίρι;



Σας φιλώ, xoxo & stay inspired!
Namaste



Σχόλια